Detail traktoru VB004

Majitel: Blovský Václav
Dokončeno: stavba 2004, úpravy do současné doby

Technické parametry

Rám: Svařenec z válcovaných profilů U80/100/120
Motor: Ford 1600 D
Palivo: nafta
Výkon: 42 KW
Převodovky: 1xFord, 1xAvia
Počet rychlostí: 20 vpřed, 10 vzad
Zadní náprava: PV3S s uzávěrkou
Přední náprava: Vlastní výroby náboje Multikar22, výkyvná
Hydraulika: Ano, 5 sekcí
Rozvor: 2030 mm
Rozchod: 1420 mm
Délka: 3300 mm bez příslušenství
Šířka: 1800 mm
Výška: 1600 mm
Zadní kola / přední: 11,2x24 / 7,5x16
Příslušenství: Lžíce, podkop, vlek

VB004VB004S podkopemZadní ramenaMotor, čerpadloPředloha

Popis

Původně byl traktůrek stavěn na základě Multikáry 22. První nevydržela zatížení zadní náprava. Malý výkon motoru vzhledem k 40l hyd.čerpadlu a nevyhovující přední náprava ze Škody 120 mě donutili k celkové přestavbě.
Na stávající původní robusní rám byla osazena renovovaná zadní náprava PV3S s uzávěrkou a většími koly z traktoru. Přední náprava byla vyrobena celá. Náboje z Multikáry 22 byly navařeny na silnostěnou trubku. Pro výkyv byl použit kloub z traktoru. Převodka řízení je ze Škody 1203 (má velký převod a masivní konstrukci).
Nejsložitější bylo vyřešit pohon. Motor z Fordu 1600 D byl uložen místo příčně podél, včetně převodovky. Kroutící moment je přenášen pomocí jedné poloosy, proto bylo nutno zavařit diferenciál. Dále následuje uložení náboje. Bylo použito z Fordu a připevněno na rám. Na náboj je našroubován unašeč s hardy spojkou, aby bylo možno druhou převodovku demontovat. Hardy spojka také vymezí případné ne úplně přesné uložení v ose. Pomocí tisícihranu se pak výkon přenáší do převodovky z Avie a kardanovou hřídelí přes diferenciál až na kola. Příslušenství motoru je z Fordu, bylo jen nutné vše uzpůsobit vzhledem k rozdílnému umístění než v autě.
Další problém byl pohon hydraulického čerpadla. U motoru z auta přidání řemenice vpředu (u pohonu alternátoru) není možné. Velké čerpadlo má při zatížení příkon v řádech KW. Upevnění řemenice na klikové hřídeli není na požadovaný kroutící moment dimenzováno. Zvolil jsem tedy pohon pomocí řemenice vložené před spojku, aby byl zaručen pohon čerpadla i při vystavené spojce. Jak je vidět na obrázku, mezi motor a spojku se vloží řemenice. Důležité je použít pevnostní šrouby pro upevnění spojky. Mezi motor a převodovku se vloží díl o stejné tloušťce jako je řemenice. Vzhledem k otáčkám motoru je ještě nutné osadit předlohu, aby byly dodrženy pracovní otáčky čerpadla.
Na traktůrku je vzadu možné umístit lžíci nebo podkop se samostatným rozvaděčem. V plánu je i čelní rameno.

Před přestavbouMotorVložená řemeniceVložená řemenicePropojení motoru a druhé převodovkySpojení s nápravou

Generální partner:
John Deere
StromPraha a.s.
Partneři:
Unibrick - stavebniny Nepomuk, kompletní sortiment stavebnin sedm dní v týdnu!
SporkNeT s.r.o. - spolehlivé vysokorychlostní připojení k internetu
Klaus Timber a.s. - dřevařská výrobní společnost
Pneu Duchek Havel s.r.o., kompletní služby pro osobní i nákladní vozidla a stavební stroje.
Toyota Dajbych - Plzeň
Toyota Dajbych - Plzeň
HS Auto Staněk, s.r.o. 
Předváděcí vozy Renault, Nissan, Audi a Volkswagen širokého výběru, ojetá auta se smluvní zárukou, jsme autorizovaný dealer Renault, provádíme kompletní značkový servis.
Předváděcí vozy HS Auto. Předváděcí vozy Renault, Volkswagen, Audi a Nissan v záruce výrobce.
Vozy s pohonem všech kol 4x4 a vozy SUV.
Fototrade - profesionílní fototechnika a tisk
Penta - internetový obchod s elektronikou
Silnice Nepomuk
Agrochov Kasejovice-Smolivec a.s.
Obec Mladý Smolivec
Mediální partneři:
Blovský.cz - internetová řešení, grafika
ROCK RÁDIO
Kiss rádio
Český rozhlas Plzeň
FILMpro
AgroSeznam
Nika-TV
Nepomucké noviny
www.nepomuk.cz
www.nepomucko.cz